اهمیت و معنای زیرساخت شبکه

اهمیت و معنای زیرساخت شبکه

اهمیت و معنای زیرساخت شبکه

اکثر کسب و کارها برای پردازش سفارشات مشتری و حفظ سوابق مشتری به شبکه کامپیوتری خود وابسته هستند.

ارتباط بین کسب و کار شما و مشتریان شما و همچنین داشتن نظم در کسب و کار و بایگانی ها و … حیاتی است و همه ی این موارد به طور قابل توجهی به زیرساخت شبکه شما بستگی دارد.

زیر ساخت شبکه خود را به عنوان ستون فقرات فعالیت های روزانه خود در نظر بگیرید: هر چیز دیگری در کسب و کار شما برای داشتن یک عملکرد مناسب به قدرت و قابلیت اطمینان آن ستون فقرات متکی است.

کسب‌ و کارهایی که زیر ساخت شبکه ی استانداردی ندارند، احتمالاً از تجربه کاربری و سرعت  ضعیف برای کارمندان و مشتریانشان یا مسائل امنیتی رنج می‌برند که می‌تواند بر بهره‌وری آن کسب و کار تأثیر بگذارد، هزینه‌ها را افزایش دهد یا حتی به اعتبار برند آسیب برساند.

امروزه در عصر تکنولوژی و ارتباطات،بهره وری و کارایی کسب و کار شما به چیزی بیشتر از کارمندان خوب یا بروز ترین تجهیزات و… بستگی دارد.

درک اینکه زیرساخت شبکه واقعاً به چه معناست و چرا برای تجارت شما حیاتی است، مهم است.

زیرساخت شبکه یکی از مواردی  است که به نظر نمی‌رسد مردم تمایلی به سرمایه‌گذاری در آن داشته باشند.البته این تا زمانی است که مشکلی به وجود بیاید.

سرمایه گذاری در زیرساخت شبکه ایمن در حال حاضر به معنای صرفه جویی در ضررهای احتمالی در آینده است.زیرساخت، پایه یا چارچوبی است که از یک سیستم یا سازمان پشتیبانی می کند.

منظور از زیرساخت شبکه چیست؟

زیرساخت شبکه های کامپیوتری از منابع فیزیکی و مجازی تشکیل شده است که از جریان، ذخیره سازی، پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها پشتیبانی می کند.

زیرساخت ممکن است در یک مرکز داده متمرکز باشد، یا ممکن است غیرمتمرکز باشد و در چندین مرکز داده که توسط سازمان یا توسط شخص ثالث کنترل می‌شوند ، پخش شود.

پیشرو پرداز اسپادانا می تواند زیرساخت شبکه کابلی را که برای شما و کسب و کار شما مناسب است مشاوره، برنامه ریزی و نصب کند. همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید تا از مشاوره ی رایگان ما بهره مند شوید.

زیرساخت مرکز داده (دیتا سنتر) اغلب شامل تجهیزات  برق، خنک کننده و عناصر ساختمانی لازم برای پشتیبانی از سخت افزار مرکز داده است.

مهمترین عناصر زیرساخت شبکه معمولاً شامل سرورها،سیستم های ذخیره سازی؛ دستگاه های شبکه مانند سوئیچ ها، روترها و کابل کشی فیزیکی و فایروال های شبکه میشوند.

فایروال چیست که در مقاله های قبلی ذکر شد، دسترسی به یک شبکه خصوصی را با اجازه دادن یا دور انداختن بسته های داده کنترل می کنند آنها می توانند مبتنی بر سخت افزار یا نرم افزار باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *