ویژگی های اتاق سرور استاندارد

ویژگی های اتاق سرور استاندارد

ویژگی های اتاق سرور استاندارد

طراحی یک اتاق سرور جدید ممکن است در ابتدا کاری سخت و دلهره آور بنظر برسد چرا که عوامل موثر بسیار زیادی در طراحی یک اتاق سرور مهم هستند و باید در نظر گرفته شوند. در این نوشته سعی کردیم یک چک لیست مختصر و کلی برای تسهیل کار شما در طراحی اتاق سرور استاندارد آماده کنیم.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه پیشرو پرداز در اینستاگرام مراجعه کنید.

  • فضای اتاق سرور

اتاق سرور نباید پنجره داشته باشد چراکه ورود نور آفتاب  و و گرد و غبار و باد و… در اتاق سرور مطلوب نیست و باعث افزایش دما،غبار گرفتن وسایل و تجهیزات و شکستن پنجره در صورت وزش باد و… می شود. فضای اتاق سرور باید به اندازه کافی بزرگ بوده و امکان گسترش تجهیزات در طول زمان را داشته باشد.

درب اتاق سرور باید ضد سرقت بوده و یا حداقل همیشه قفل باشد تا از ورود افراد غیر متخصص جلوگیری شود چراکه دسترسی آسان به اتاق سرور میتواند باعث به سرقت رفتن تجهیزات گران قیمت و حتی اطلاعات شما شود. پس باید ورود و خروج این اتاق ها کنترل شده و حداقل با یک دوربین مداربسته داخل اتاق و ورودی آن تحت نظارت باشد.

  • تهویه اتاق سرور

تهویه اتاق سرور یکی از ارکان بسیار مهم در تجهیز اتاق سرور بوده و همواره باید دمای اتاق و تجهیزات موجود در آن پایین نگه داشته شود. همچنین فضای این اتاق نباید مرطوب بوده تا از اتصالی مدارها و تجهیزات برقی و… جلوگیری شود. برای خنک نگه داشتن اتاق معمولا از سیستم های خنک کننده اسپلیتر و … استفاده میکنند.

  • دمای اتاق سرور

بالا رفتن دمای تجهیزات دیتا سنتر می تواند باعث حریق و… شود. برای جلوگیری از اتفاقات ناشی از افزایش دما و رطوبت اتاق سرور تجهیزات کنترل دما و رطوبت و اعلام دما و حریق به صورت پیامکی و آژیر و…را در آن نصب میکنند. نمونه سیستم اعلام دما و رطوبت اجرا شده توسط شرکت پیشرو پرداز را در پروژه ها سایت می توانید مشاهده کنید.

  • اعلام و اطفا حریق

استفاده از سیستم های اعلام و اطفاء حریق از تجهیزات اساسی و بسیار مهم در اتاق سرور بوده و در ساخت فضای سرور استفاده از رنگ ها و پوشش های ضد جریان برق و حریق و غیره مهم است.

  • تامین انرژی

تجهیزات دیتا سنتر انژی برق مصرفی بسیار بالایی داشته و باید با نصب تابلو برق و … این انرژی را تامین نمود. همچنین پیش بینی سیستم های برق اضطراری یا یو پی اس و… برای قطعی برق مهم بوده و اگر در محدوده ای هستید که قطعی برق طولانی دارید باید به فکر موتورهای برق و ژنراتور برای اتاق سرور خود باشید.

جهت طراحی و ایجاد یک اتاق سرور جدید، اجرای شبکه های کامیپوتری می توانید با مجموعه پیشرو پرداز اسپادانا تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *