آشنایی با سخت افزارهای سرور

آشنایی با سخت افزارهای سرور

آشنایی با سخت افزارهای سرور

هنگامی که از سرورها صحبت میکنیم منظور ما میتواند سخت افزار کامپیوتر یا برنامه هایی که روی سرور نصب می شوند باشد. سرورها رایانه هایی هستند که برای انتظار برای هرگونه درخواست کاربران خود طراحی شده اند  تا بر اساس آنها عمل کنند.

در اینجا میخواهیم به طور وسیع تر درباره ی سخت افزار سرورها صحبت کنیم.

Cpu های سرور: بیشتر پردازنده های مدرن برای استفاده های طولانی مدت طراحی شده اند اما پردازنده های سرور به طور تخصصی تر می توانند حجم قابل توجهی از داده ها را به صورت شبانه روزی و بدون مشکل پردازش کنند.سرورها می توانند حداقل دو پردازنده مرکزی داشته باشند.

برای سرورهای با دسترسی بالا ، خراب شدن یک پردازنده باعث خرابی و توقف سیستم نمی شود.

RAM های سرور:رم ها یکی دیگر از مولفه های اصلی سرور هستند.رم های سرور قابل تعویض بوده و اگر خراب شوند می توان بدون از دست دادن اطلاعات آن ها را تعویض کرد.

منبع تغذیه های سرور:همه ی سرورها دارای منبع تغذیه اضافه هستند و در بیشتر موارد دو واحد منبع تغذیه داشته و همزمان هردو نیمی از انرژی مورد نیاز سرور را تامین می کنند.پ

اگر یکی از پاورها خراب شوند دیگری تمام قدرت دستگاه را تامین میکند و اجازه ی خاموش شدن به سرور را نمی دهد.

HARD های سرور:همواره لازم است که حداقل دو هارد در سرور موجود باشند که اگر مشکلی برای یکی از آنها پیش آمد سرور افلاین نشود.روش های مختلفی برای جلوگیری از ،از بین رفتن اطلاعات روی هاردهای سرور وجود دارد که به عنوان RAID شناخته می شوند.

به عنوان مثال یکی از محبوب ترین آنها به عنوان RAID5 شناخته می شود که حداقل سه هارد دیسک وجود دارد و هرکدام دارای کپی از اطلاعات هستند .در این صورت اگر یکی از هردها خراب شود می توان آنها را به راحتی جایگزین کرد.هنگامی که هارد جدید نصب شد سرور به طور خودکار داده های مورد نیاز را روی آن می نویسد.

MOTHERBOARD  : مادربرد های سرور امکان اجرای 24 ساعته را داشته و از این بابت زیاد متفاوت نیستند اما باید مراقب بود که اجزای دیگر مانند سی پی یو و … با مادربرد هم خوانی داشته باشند.مادربردهای سرور می توانند حداقل دو پردازنده مرکزی،دو هارد سرور و تعداد بیشتری از سخت افزارهای دیگر را در خود جای دهند.

کارشناسان فنی و فروش شرکت مهندسی پیشرو پرداز اسپادانا آماده ی پاسخگویی به تمامی سوالات شما درباره اجرای شبکه ای کامپیوتری اصفهان ، سرور و سخت افزارهای آن می باشند.

مشکلات خود را با ما در میان بگذارید…

آشنایی با سخت افزارهای سرور

آشنایی با سخت افزارهای سرور

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *