تست فلوک چیست

تست فلوک چیست؟

تست فلوک چیست ؟

اکثر خطاهای شبکه در یک شبکه کامپیوتری نتیجه سهل انگاری یا اتفاقات روزمره نیست و معمولا این مشکلات در شبکه به تجهیزات پسیو،از جمله کابل ها،اتصالات معیوب و… برمیگردند.

اینجاست که از تجهیزاتی برای عیب یابی در شبکه استفاده میکنند.تست های کابل شبکه وسیله ای برای آزمایش قدرت و اندازه گیری عملکرد یک کابل هستند تکنسین های شبکه به طور مداوم در طول زمان از آنها استفاده کرده و هر شخصی دارای یک شبکه کامپیوتری با استفاده از اتصالات کابلی داشته باشد از این نوع تستر ها حتما استفاده میکند.

برای اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه پروژه ها در اینستاگرام پیشرو پرداز، کلیک کنید.

ابتدایی ترین نوع تست های شبکه تنها اطلاعاتی درباره ی وضعیت فیزیکی سیم(قطعی و وصلی و…)به ما میدهند و نمی توانیم با آنها مشکلات احتمالی را پیش بینی کنیم.

تست های دیگر شبکه نیز وجود دارند که ممکن است بتوانند تشخیص دهند که کابل به درستی تنظیم شده یا نه و یا کمک می کنند مشکلات را به راحتی تشخیص دهید.

اینکه شما به کدامیک از این نوع تستر ها احتیاج دارید به عوامل بسیار زیادی از جمله زیرساخت های شبکه،نوع شبکه و یا حتی کابل هایی که آزمایش می کنید و… دارد.

تست فلوک برای سالهای بسیار یک انتخاب برتر برای تکنسین های شبکه بوده و به کیفیت و دقت بالا مشهور است. بعد از انجام  کابل کشی شبکه های کامپیوتری برای اطمینان از نحوه ی صحیح کابل کشی  و عملکرد شبکه و قطع نبودن کابل های شبکه باید آن را با وسیله ای به نام تست فلوک ، تست کرد.

انواع تست های دیگر از جمله  DVD SCOUT PRO3  وnetscout 300 و… نیز وجود دارند.

تست های فلوک به طور کلی به دو دسته ی پرمننت و چنل تقسیم بندی می شوند.

تست فلوک چنل نمونه ی ساده تری از آزمایش کابل شبکه است که ابتدا دو سر کابل را کیستون زده و با پچ کورد ها کابل ها را به دستگاهمان وصل میکنیم و تست میگیریم.

اما در تست فلوک پرمننت بعد از کیستون زدن کابل ،به وسیله ماژول های پرمننت که متعلق به خود تست فلوک می باشد کابل را به دستگاه وصل کرده و تست میگیریم.

شرکت مهندسی پیشرو پرداز اسپادانا با 15 سال سابقه  در زمینه طراحی، زیر ساخت و اجرای شبکه های کامپیوتری اصفهان دارای ابزارهای تخصصی و بروز جهت انجام انواع ارزیابی و تست های شبکه بوده و آماده ی خدمت رسانی به مشتریان در انواع زمینه های تست فلوک کابل شبکه و اجرای فیبر نوری و… می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *