تفاوت رنگ هارد های وسترن دیجیتال و کاربرد آنها

تفاوت رنگ هاردهای وسترن دیجیتال و کاربرد آنها

تفاوت رنگ هارد های وسترن دیجیتال و کاربرد آنها

سری هارد های وسترن دیجیتال دارای شش رنگ آبی، قرمز، سبز، بنفش، مشکی و طلایی می باشند. هر کدام از این سری برای استفاده ی متفاوتی طراحی شده اند. برای انتخاب رنگ آنها نیاز است تا مورد مصرف هرکدام را بشناسیم.

البته اگر تا کنون خرید خود را انجام داده اید نیازی به نگرانی نیست چراکه هرکدام از آنها میتوانند نیاز کلی شما را برطرف کنند اما ممکن است نسبت به هزینه ای که کرده اید،از تمام پتانسیل هاردتان استفاده نکنید.

  • WD BLUE

هارد های آبی وسترن دیجیتال عملکرد های عالی را برای کاربران روزمره ارائه داده اند و هزینه شان مناسب برای استفاده عموم و روزمره عادی می باشند.

  • WD GREEN

این روزها هارد های آبی وسترن دیجیتال جای هارد های سبز رنگ را گرفته و تولید آنها را متوقف کرده اند.به طور کلی تفاوت عمده و اصلی آنها با بقیه هاردها مصرف کمتر انرژی و حامی محیط  زیست بودن است.

  • WD BLACK

ظرفیت این هارد ها بین 1تا6 ترا بایت است و برای گیمر ها و رایانه های شخصی در محل کار مناسب اند. به دلیل عملکرد بالاتر این درایور ها ممکن است نسبت به سری های قبل بیشتر گرم شوند و قیمت بالاتری هم دارند.

  • WD RED

درایور های قرمز به گونه ای طراحی شده اند که داخل NAS قرار گیرند و حاظه ای بین 750 گیگابایت تا 8 ترابایت دارند. سایر اعضای رنگین کمان وسترن دیجیتال توانایی سازگاری با سیستم های NAS و یا RAID را ندارند.

آنها به طور کلی عملکرد بهتری در خواندن دارند تا نوشتن و کاربران می توانند داده ها را به طور همزمان از روی آنها بخوانند و شامل دو نسخه استاندارد و پرو هستند.

  • WD PURPLE

هارد های بنفش برخلاف رنگ قرمز، بیشتر توانایی نوشتن دارند تا خواندن . اکثرا به طور شبانه روزی در دستگاه های NVRو  DVR موجود در سیستمهای نظارت تصویری به ضبط و ذخیره فیلمها می پردازند.

  • WD GOLD

به روزترین و گرانترین هارد های وسترن هم اکنون هارد های طلایی رنگ آن هستند و در سرور ها بسیار عالی عمل میکنند زیرا برای آنها ساخته شده اند و جزو پیچیده ترین محصولات این کمپانی هستند.

شرکت پیشروپرداز اسپادانا به طور تخصصی در زمینه اجرای شبکه های کامپیوتری و تعمیر دستگاه های کامپیوتری اصفهان فعالیت می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *