معرفی برخی تجهیزات شبکه

معرفی برخی تجهیزات شبکه

معرفی برخی تجهیزات شبکه:

  • کابل شبکه

کابل های شبکه جزو سخت افزار و تجهیزات پسیو شبکه می باشند که برای اتصال دستگاه ها به شبکه و انتقال داده ها بین کامپیوتر، چاپگر ها، اسکنر و… استفاده میشوند. انواع کابل های شبکه مانند کابل کواکسیال، فیبر نوری، جفت بهم تابیده و … می باشند که به طور کامل در مقالات گذشته توضیح داده شده اند.

  • پچ کورد

پچ کورد ها نوعی کابل هستند که هر دو انتهای آنها رابط یا کانکتور هایی داشته که برای اتصال دستگاه ها به منبع تغذیه، روتر، سوئیچ، پورت شبکه و … استفاده میشوند. به طور کلی پچ کورد ها کابل های مسی یا فیبر نوری هستند که در هر دو انتهای آنها کانکتورهای tera,RJ45 و… و اتصال های ترکیبی دیگر می باشد.

  • کیستون

جک های کیستون ماژول هایی هستن که ارتباطات داده و سیم کشی های شبکه استفاده میشوند. این کانکتورها مادگی هستند که معمولا در صفحات دیواری یا پچ پنل نصب میشوند و به کانکتور نر متصل میگردند.

  • پچ پنل

پچ پنل یک قطعه سخت افزاری با چندین پورت است که در ساماندهی انواع کابل های فیبر نوری، کتگوری و… می توانند تنظیم شوند. پچ پنل ها معمولا در تاسیساتی که خطوط شبکه و کابل های آن به تعداد زیاد بوده و در نهایت به یک یا چند خط اصلی با تعداد کمتر میرسند استفاده میشوند.

  • روتر

یک دستگاه روتر داده ها را در شبکه های رایانه ای دریافت و ارسال می کند. روتر ها گاهی با هاب، مودم یا سوئیچ اشتباه گرفته می شوند. اما روتر ها را در اصل می توانند تجهیزات این دستگاه ها را ترکیب کرده و با این دستگاه ها ارتباط برقرار کنند تا دسترسی به اینترنت را بهبود بخشند و در ایجاد یک شبکه ی بدون نقص کمک کنند.

  • اکسس پوینت

اکسس پوینت یک دستگاه شبکه است که به دستگاه های بی سیم امکان اتصال به شبکه های سیمی را میدهد. به طور کلی اکسس پوینت ها برای اتصال آسان تر و بهتر همه تجهیزات به شبکه هستند.

شرکت پیشرو پرداز اسپادانا در زمینه اجرای سیستم های نظارت تصویری اصفهان ، تعمیر دوربین های مدار بسته ، اسکنر ، انواع پرینتر و تجهیزات شبکه تخصص دارد که در صورت نیاز میتوانید با این شرکت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *