همجوشی یا فیوژن چیست؟

همجوشی یا فیوژن چیست

همجوشی یا فیوژن فرآیند ذوب و جوشکاری دو فیبر است که معمولا توسط یک قوس الکتریکی انجام میشود.

فیوژن متداول ترین روش اتصال است چرا که کمترین افت و کمترین بازتاب را دارد و محکمترین اتصال بین الیاف را فراهم میکند. دستگاه های فیوژن عمدتا ابزاری خودکار هستند اما در تنظیماتی که روند اتصال را کنترل میکنند به اپراتوری ماهر و دقیق نیاز داریم.

هرگونه بی دقتی هنگام جوش فیبر نوری باعث خرابی کابل فیبر نوری شده و مشکلات بسیاری را در مسیر شبکه ایجاد میکنند. استفاده صحیح از دستگاه فیوژن نیازمند دنبال کردن دقیق دستورالعمل های دستگاه است.

دستگاه فیوژن دو انتهای فیبر را به صورت مکانیکی تراز می کند سپس جرقه ای را در نوک فیبرها اعمال می کند تا توسط عمل ذوب و سپس انجماد به یکدیگر متصل شوند. گرمایش در محل اتصال اغلب با تخلیه الکتریکی با ولتاژ بالا انجام میشود.

به روز بودن دستگاه،دقت و تخصص اپراتور،پاکیزه بودن تارها در محل جوش در کیفیت فیوژن تاثیر بسزایی دارند. عمل فیوژن باید در مکانی تمیز در دمای 15-18 درجه ی سانتی گراد انجام شود.

همانطور که در فیلم مشاهده می کنید فرایند فیوژن با حذف پوشش محافظ در دو سر کابل شروع میشود.سپس فیبرها با روش SCORE AND BREAK  شکسته میشوند تا سطحی صاف و عمود داشته باشند.

در انتها با میکروسکوپ کیفیت آنها بررسی شده و توسط دو ثابت، فیبرها رو به روی هم قرار می گیرند. و بعد از تراز شدن ،توسط حرارت ذوب شده و بهم متصل میگردند.

هنگام گسترش شبکه های موجود عمدتا به جوش فیبر نوری نیاز پیدا میکنیم. همچنین برای اتصال مجدد کابل های فیبر نوری در صورت شکست تصادفی یا همجوشی دو فیبر نوری برای ایجاد کابل با متراژ کافی در اجرای شبکه اصفهان استفاده میشود.

همجوشی یا فیوژن چیست

مراحل جوش فیبر نوری:

  • از بین بردن پوشش محافظ فیبر نوری

برای شروع فیوز کردن ابتدا باید پوشش محافظ پلیمری را از دو سر فیبر نوری حذف کرد.

  • تمیز کردن فیبر نوری

بعد از خارج کردن الیاف از پوشش ، باید الیاف برهنه را تمیز کرد و محیط فیوژن و دستگاه های جوش را تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار و …کرد.

  • برش انتهای فیبر

یک برش خوب و صاف و عمود بر محور فیبر برای ایجاد یک اتصال موفق بسیار مهم است.

  • ذوب فیبر

بعد از تراز شدن الیاف ها،آن ها را با قوس الکتریکی دستگاه ، ذوب کرده و دو انتهای آن را برای همیشه جوش دهید.

  • محافظت از فیبر

بعد از اتصال موفقیت آمیز فیبرها ، الیاف برهنه را با استفاده مجدد از یک پوشش یا محافظ اتصال، محافظت می شود.

شرکت مهندسی پیشرو پرداز اسپادانا با بکارگیری نیروهای متخصص و مجرب و دستگاه های به روز و حرفه ای آماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

برای انجام هرگونه مشاوره یا پروژه های خود با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

09030264471

09392208273

پیشرو پرداز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *