راهنمای نگهداری از دستگاه پرینتر

دستگاه پرینتر شما هم مانند هر قطعه دیگری ، نیاز به مراقبت و نگهداری منظم دارد تا عملکرد مناسب و عمر طولانی داشته باشد.وقتی شما راهنمایی های ارائه شده در این مقاله در رابطه با نحوه نگهداری و مراقبت از دستگاه پرینتر را مطالعه کنید ، قطعا بدون اینکه منتظر یک تیم پشتیبانی باشید ، خواهید توانست با مشکلات جزئی پرینتر خود کنار بیایید.

تمیز کردن نمای بیرونی چاپگر

برای تمیز کردن سریع چاپگر خود ، از یک پارچه میکروفیبر و دستمال مرطوب برای از بین بردن گرد و غبار ، اثر انگشت و لکه های روی چاپگر استفاده کنید.از استفاده از دستمال کاغذی یا مواد تمیز کننده خشن خودداری کنید ، زیرا باعث ایجاد خراش می شود یا لکه ها را بدتر می کند. هرچه مواد تمیز کننده شما نرمتر باشد ، بهتر است.

کاغذ

از کاغذهای ارزان قیمت و بی کیفیت برای چاپگر خود استفاده نکنید ، چراکه آنها می توانند به چاپگر شما آسیب بزنند و در نهایت آن هزینه ای را که شما قرار بود در استفاده از کاغذ صرفه جویی کنید ، باید صرف تعمیرات شود.قبل از قرار دادن کاغذ در دستگاه ، از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید ، چراکه رطوبت هم باعث کاهش کیفیت چاپ و هم موجب آسیب به دستگاه در طولانی مدت می شود.

نگهداری از پرینتر

محل قرار گیری دستگاه چاپگر

اطمینان حاصل کنید که چاپگر خود را در مکانی مناسب نگه میدارید.هرگز چاپگرها را در معرض تابش مستقیم آفتاب یا روی زمین قرار ندهید.فراموش نکنید ، همیشه حدود 12 سانتی متر فضای اطراف ماشین را باز بگذارید تا هوا از طریق فن های خنک کننده و اگزوز جریان یابد.اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما زیاد گرم نمی شود.دقیقاً مانند رایانه ها ، حرارت بیش از حد در پرینترها منجر به کاهش خروجی و عملکرد نامناسب می شود.

وسایل تیز

برای بیرون آوردن یا جابجایی هر چیزی از چاپگر ، هرگز از وسایل تیز استفاده نکنید ، از هر ده مورد نه بار این کار بسیار هزینه بر است و به تجهیزات شما آسیب بیشتری می رساند.

بروزرسانی نرم افزار

با استفاده از جدیدترین نرم افزار طراحی شده برای چاپگر ، اطمینان حاصل خواهید کرد که ارتباط بین رایانه و چاپگر در بهترین حالت است.با این کار اکثر مشکلات نرم افزاری برطرف می شود.اگر با مشکلات ارتباطی روبرو هستید ، مطمئن شوید که درایور شما به روز شده است و کتابچه راهنمای کاربر را برای راه حل بررسی کنید.

اجازه ندهید جوهر چاپگر خشک شود

بسیاری از دارندگان چاپگر وجود دارند که از کیفیت چاپ خود شکایت دارند ، زیرا چندین ماه است که با چاپگر کار نکرده اند.ترفند این است که سعی کنید به طور منظم از چاپگر خود استفاده کنید تا بتوانید از خشک شدن جوهر جلوگیری کنید.با این کار جوهر چاپگر در بهترین شرایط نگهداری می شود.شما باید در نظر بگیرید که هر هفته از چاپ های رنگی و سیاه و سفید استفاده کنید تا جوهر خشک نشود.

نکات مهم در خصوص نگهداری از پرینتر

به درستی چاپگر را خاموش کنید

هنگامی که از چاپگر خود استفاده نمی کنید باید آن را خاموش کنید.این امر می تواند از خشک شدن جوهر جلوگیری کند و همچنین به عملکرد منظم چاپگر کمک می کند.برای خاموش کردن چاپگر باید همیشه از دکمه روشن / خاموش استفاده کنید و در صورت تمایل می توانید دستگاه را از برق نیز جدا کنید.هرگز نباید چاپگر را خاموش کنید در حالی که در میانه کار هستید ، زیرا این امر می تواند باعث گرفتگی یا مشکلات دیگر شود.

لطفاً هنگام انجام کار روی چاپگر مراقب باشید تا آسیبی به چاپگر وارد نکنید و از برق گرفتگی جلوگیری کنید.این نکات ایمنی را دنبال کنید:

  • هنگام کار بر روی چاپگر از دستکش (لاستیک ، لاتکس یا نیتریل) استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از پاشیدن جوهر در چشمان خود از محافظ چشم استفاده کنید.
  • قبل از اینکه اقدمات تعمیر و نگهداری را انجام دهید ، دستگاه را خاموش کنید.

این مقاله توسط شرکت پیشرو پرداز اسپادانا ، که در زمینه اجرای شبکه های کامپیوتری اصفهان فعالیت می کند ، ارائه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *