اسکنر چیست و چگونه کار می کند

اسکنر چیست و چگونه کار می کند؟

اسکنر چیست

اسکنر کامپیوتر یک دستگاه الکترونیکی است که هر چیزی از دنیای فیزیکی یا آنالوگ را به نوع دیجیتال خود – به صورت پیکسل – تفسیر یا تبدیل می کند، که در هر یک از دستگاه های الکترونیکی پشتیبانی از نمایش پیکسل قابل مشاهده است. اسکنر یک دستگاه ورودی برای رایانه است.

با استفاده از اسکنر نوری می توانید اسناد یا تصاویر خود را اسکن کنید:

  • در حافظه کامپیوتر ذخیره کنید.
  • تصویر یا متن را روی صفحه رایانه یا روی صفحه پروژکتور چندرسانه ای نشان دهید.
  • علاوه بر این، می توانید این سند یا تصویر اسکن شده را با کمک اینترنت و ایمیل برای دوستان خود در سراسر جهان ارسال کنید.
  • می توانید اسناد یا تصاویر اسکن شده را در وب سایت یا وبلاگ خود منتشر کنید.
  • شما می توانید بصورت آنلاین اقدام کنید و تصاویر اسکن شده اسناد دانشگاهی خود را در عرض چند دقیقه در هر نقطه از جهان ارسال کنید.

با توجه به گزینه های بالا متوجه می شویم که اسکنرها ، عکس ها و اسناد را به پرونده هایی تبدیل می کنند که کاربران می توانند آنها را از طریق ایمیل به اشتراک بگذارند یا آنها را در یک محیط دیجیتالی با نرم افزارهای تخصصی ویرایش کنند. انتخاب نوع مناسب اسکنر این است که بدانید به چه کارهایی نیاز دارید و نحوه عملکرد هر نوع دستگاه چیست.

اسکنر چیستانواع دستگاه اسکنر در بازار موجود است که اسکنر تخت یا مسطح. متداول ترین نوع اسکنر نوری است که برای اسکن متن و تصاویر چاپ شده و ذخیره آن در حافظه کامپیوتر به عنوان یک پرونده دیجیتال استفاده می شود.

اسکنر تخت به طور گسترده ای در ادارات ، مدارس ، دانشگاه ها و خانه ها برای نیازهای رایج استفاده می شود. اگر یافتن کتاب بسیار نادر یا دشوار است، می توانیم همه صفحات آن را یکی یکی اسکن کنیم. بعداً می توانیم از طریق چاپگر رنگی از این صفحات اسکن شده چاپ کنیم.

اسکن کردن اسناد به شما امکان می دهد بایگانی دیجیتال ایجاد کنید و کمد پرونده ها را خالی کنید.کمد بایگانی مشاغل پر است از پرونده های مختلف از افراد مختلف که با استفاده از اسکنر می توانید اسناد مهم خود را ذخیره کنید.مشاغل با استفاده از اسکن اسناد خود ، فضای بیشتری در دفتر کار خود ایجاد می کنند ، می توانند امنیت اطلاعات حساس را تقویت کنید ، به علاوه یک کپی الکترونیکی از اسناد مهم دارند.

مواردی که قصد اسکن آنها را دارید باید هنگام انتخاب اسکنر مورد توجه قرار گیرند.برای اسکن عکس ها ، به اسکنری نیاز دارید که به طور خاص برای تصاویر طراحی شده باشد.اسکنرهای عکس با وضوح بالاتر و رنگ پیشرفته تر ، باعث حفظ ظاهر عکس ها در صورت ارائه دیجیتالی می شوند.

دستگاه اسکنر مانند هر وسیله دیگری نیاز به مراقبت دارد تا بتواند در مدتی طولانی عملکرد درستی داشته باشد و بیشتر عمر کند.اما با این وجود ممکن است روزی خراب شود و به تعمیر نیاز داشته باشد که در این صورت میتوانید با مجموعه پیشرو پرداز اسپادانا که در زمینه تعمیر دستگاه های کامپیوتری اصفهان و اجرای شبکه اصفهان  فعالیت می کند ، ارتباط برقرار کنید.

چگونه اسکنر را به کامپیوتر متصل کنیم؟

چگونه اسکنر را به کامپیوتر متصل کنیم؟

دستگاه های اسکنر ممکن است بسته به سازنده و مدل اسکنر ، متفاوت باشند ، اما حتی اگر اسکنرهای زیادی برای انتخاب در بازار وجود دارد ، روند نصب می تواند مشابه باشد.قبل از شروع ، اطمینان حاصل کنید که هر آنچه لازم است مانند کابلهای اتصال ، سیم برق و CD با نرم افزار و درایورهای دستگاه (در صورت لزوم) همراه داشته باشید.

برای شروع ، اسکنر را  به یک پریز برق استاندارد متصل کنید.در مرحله بعد ، مطمئن شوید که اسکنر را به رایانه متصل کرده اید.اغلب ، این با یک کابل USB انجام میشود.البته تعدادی از نمونه های مدرن ، به صورت بی سیم به دستگاه های شما متصل می شوند.با این وجود ، اتصال USB به عنوان گزینه پشتیبان هنوز خوب است.

ویندوز بلافاصله متوجه دستگاهی می شود که به آن متصل شده اید و نصب را برای درایورهای اساسی موجود از طریق این اتصال آغاز می کند.به طور معمول ، این دسترسی فوری به عملکردهای اصلی اسکنر را فراهم می کند.اکثر اسکنرها با یک سی دی همراه هستند که شامل یک نرم افزار همراه و مجموعه ای از درایورهای دستگاه است.

درایورها برای برقراری ارتباط صحیح رایانه و اسکنر لازم هستند.گاهی اوقات ، نرم افزار موجود در CD می تواند منسوخ شود.بنابراین قبل از نصب ، برای اطمینان از به روز بودن همه موارد ، وب سایت تولید کننده را برای جدیدترین درایورها بررسی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *