تفاوت دوربین های آنالوگ و آی پی چیست

تفاوت دوربین های آنالوگ و آی پی چیست ؟

تفاوت دوربین های آنالوگ و آی پی چیست ؟

دوربین آنالوگ یک دوربین سنتی است که در سیستم های مداربسته استفاده می شود و تصاویر را از طریق دستگاه های ضبط یا دی وی آر ارسال می کند.

دوربین های دیجیتال یا آی پی همه می توانند سیگنال ها را از طریق کابل ارسال کنند تا در شبکه ذخیره شوند. امروزه بسیاری از سیستم های نظارت تصویری ترکیبی از آنالوگ و دیجیتال هستند.

تفاوت های عمده ی سیستم های آنالوگ و دیجیتال به طور کلی به شرح زیر می باشند:

کیفیت تصاویر:

دوربین های آی پی کیفیت کلی بالاتری از دوربین های آنالوگ ارائه می دهند و قابلیت های وضوح تصاویر و بزرگنمایی بیشتری داشته و برای تشخیص چهره و خواندن پلاک نیز استفاده می شوند.

دوربین های آنالوگ در کل کیفیت پایین تری نسب به دوربین های آی پی داشته و اما در محیط های کم نور عملکرد بهتری دارند. این دوربین ها بزرگنمایی و وضوح تصویر دوربین های آی پی را نداشته و در صورت بزرگنمایی تصاویری تخریب شده دریافت می کنند. دوربین های آنالوگ برای تشخیص مجرمان و جلوگیری از دزدی ها و … مناسب نیستند.

رزولوشن:

بطور کلی دوربین های دیجیتال وضوح 6 تا 20 برابر بیشتر از دوربین های آنالوگ را ارائه می دهند. دوربین های آی پی منطقه دید گسترده تری را پوشش می دهند و تصاویری دقیق تر را در مناطق دید کوچکتر با بزرگنمایی بالا ارائه می دهند.

انتقال تصاویر:

دوربین های آنالوگ از طریق کابل های کواکسیال کار می کنند و همچنین می توانند با کابل های جفت بهم تابیده یا با اتصالات بی سیم کار کنند. دوربین های آی پی با کابل های جفت بهم تابیده، کابل های شبکه و اتصالات بی سیم نیز کار می کنند.

همانطور که گفته شد دوربین های آنالوگ از کابل های کواکسیال استفاده می کنند و این موضوع علت انتخاب دوربین آنالوگ برای بسیاری از مشتریان می باشد تا هزینه ای برای کابل کشی شبکه و تغییر زیرساخت های آنالوگ خود ندهند.

قابلیت های POE:

یکی از مزایای دوربین های IP این است که می توانند از طریق کابل اترنت جفت پیچ خورده تغذیه شوند پس نگرانی برای سیم های برق وجود ندارد اما دوربین های آنالوگ نمی توانند از طریق POE کار کنند.

بی سیم:

اتصالات شبکه بی سیم راه حلی بسیار مقرون بصرفه برای مکان هایی است که اجرای کابل کشی بسیار دشوار یا هزینه بر است یا باعث آسیب به بنا میشود مانند بنا های تاریخی و …

مسافت:

دوربین های آنالوگ می توانند از طریق کابل های جفت پیچ خورده تا فاصله ی 1.5 کیلومتر و تا فاصله ی 300 متر را از طریق کابل کواکسیال تصاویر را ارسال کنند. اما دوربین های آنالوگ با افزایش این فاصله کیفیت تصاویر خود را از دست می دهند.

اما دوربین های IP می توانند ویدیوی دیجیتال را از طریق کابل جفت پیچ خورده تا مسافت 100 متر و تا مسافتی نامحدود از طریق شبکه ارسال کنند و وضوح تصویر خود را به طور 100 درصدی حفظ کنند.

قیمت:

به طور کلی دوربین های آنالوگ قیمت کمتری نسبت به دوربین های دیجیتال دارند. البته این تفاوت قیمت به کیفیت های مختلف و ویژگی های آنها هم بستگی دارد و امروزه بسیاری از دوربین های آنالوگ HD از فناوری های پیشرفته ای برخوردارند و بنابراین بسته به آنچه خریداری می شود قیمت ها می توانند متفاوت باشند.

فضای ذخیره سازی:

اکثر دوربین های IP فضای بدون محدودیتی را از طریق کارت حافظه و هارد و … در اختیار کاربر قرار می دهند. فضای ذخیره سازی دوربین های آنالوگ در سطح دوربین ها IP نیستند.

امنیت:

امروزه امنیت در دنیای مجازی یکی از نگرانی های مهم مشاغل و ادارات است. می توان گفت که دوربین های آنالوگ HD از امنیت بیشتری برخوردار هستند زیرا آدرس IP ندارند و دسترسی مستقیم از طریق اینترنت به این IP ها آسان تر است و در معرض آسیب های امنیتی هستند.

برای جلوگیری از خطرات ناشی از هک شدن دوربین های IP گام هایی مانند استفاده از رمز های قوی، فایروال ها، آپدیت سیستم عامل ها و … وجود دارد.

در صورتی که قصد اجرای سیستم های نظارت تصویری در محل کار، خانه، اداره و … را دارید می توانید از تجربیات و دانش متخصصین فنی و فروش شرکت مهندسی پیشرو پرداز اسپادانا به طور رایگان استفاده نمایید.

جهت استفاده از مشاوره ی رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

09030264471

03136661493-5

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *