دکل های مخابراتی

دکل های مخابراتی

شرکت مهندسی پیشرو پرداز اسپادانا با تجربه ی 15 ساله در زمینه طراحی و اجرا و نصب انواع دکل مخابراتی اصفهان آماده ی کمک به شما در تمامی ارگان های دولتی و خصوصی میباشد.

دکل های مخابراتی سازه های مرتفعی هستند که اغلب برای نگه داشتن و پشتیبانی از آنتن های رادیویی طراحی شده اند. دکل ها خود در نقل و انتقال امواج مخابراتی و ارتباطی نقشی نداشته و معمولا از شبکه های فولادی ساخته شده اند.

عموما دکل ها و برج های مخابراتی از قسمت های کلی زیر تشکیل شده اند:

  • بدنه: که منشوری مربع شکل یا مثلث شکل است که با اتصال بخش های مختلف به یکدیگر تنظیم میشوند.
  • فنداسیون: برج هایی با ارتفاع بیش از 40 متر و بار بیشتر دارای پایه هایی جداگانه هستند و برج های کوچک نیز دارای پایه های منوبلاک هستند.
  • لوازم جانبی: این برج ها میزبان لوازم جانبی متنوعی برای برآوردن نیاز های گوناگون مشتریان هستند. از جمله آنتن نردبان، سکوی استراحت، لنگر، قفس ایمنی، پشتیبانی از چراغ ها و …

انواع دکل های مخابراتی به طور کلی عبارتند از دکل های مهاری، خود ایستا، منوپل و دکل های دوربین های مداربسته هستند.

  1. دکل های مهاری :  این دکل ها توسط سیم های مهاری با مقاومت بالا به زمین تکیه داده میشوند و وزن کمی نسب به دیگر دکل ها دارند به دلیل اشغال فضای زیاد در مکان هایی با فضای کم و زمین های کم ارزش استفاده میشوند. دکل های مهاری برای شبکه های تلفن همراه، رادیو و بی سیم و رایانه ای استفاده میشوند و قابلیت نصب بر روی سقف منازل، ادارات و… را دارند. این دکل ها بسته به اندازه و نوع ساخت و سیم های مهار کننده به چندین دسته تقسیم شده اند. دکل های مهاری کم وزن و ارزان قیمت بوده و قابلیت نصب در اکثر فضاها را دارند اما ظرفیت بارگیری کمی داشته و فضای زیادی را اشغال میکنند.
  2. دکل های خودایستا : این دکل ها دارای سه یا چهار پایه فلزی بوده و نیازی به سیم های مهار کننده نداشته و با پایه های اصلی تعادل خود را حفظ میکنند. مزیت برج های خود ایستا ظرفیت بالا و استقامت زیادشان است. از این دکل ها در ارتفاعات زیاد و بار های سنگین روی دکل ها و در مکان هایی که فضای کافی جهت نصب وجود ندارد استفاده میشود.
  3. دکل های منوپل یا تک قطبی : یک دکل تک لوله ای این برج ها را تشکیل میدهد و بر اساس یک شمع واحد ساخته شده اند و در پایین برج لنگر بزرگی وجود دارد. به دلیل اشتغال فضای کم از این برج ها در محیط های شهری که زمین از ارزش بالایی برخوردار است استفاده میشود. این دکل ها فقط با جرثقیل نصب شده و ظرفیت باری کمی داشته و اکثرا برای شبکه های تلفن همراه استفاده میشوند.
  4. دکل های دوربین های مداربسته : این دکل ها از نوع منوپل بوده و برای نصب دوربین های مداربسته استفاده میشوند و به طور معمول برای افزایش دید دوربین ها، کاهش دسترسی غیر مجاز افراد و ایجاد زاویه دید مناسب برای دوربین استفاده میشود. این دکل ها ظرفیتشان محدود است و فقط با جرثقیل نصب میشوند. بنابراین در محل هایی نصب میشوند که امکان جا به جایی و نصب آنها با جرثقیل وجود داشته باشد. ارتفاع و طراحی های ساخت متفاوت آنها بسته به شرایط آب و هوایی و کاربردهای آنها و میزان دید مورد نیاز متفاوت است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *