مضرات امواج دکل های مخابراتی

مضرات امواج دکل های مخابراتی

شرکت پیشرو پرداز اسپادانا که طراحی و ساخت انواع دکل های مخابراتی برای پروژه های اجرای شبکه در اصفهان همراه شما میباشد قصد دارد در این مقاله به بیان مضرات امواج دکل های مخابراتی بپردازد. موبایل ها و دستگاه های ارتباطی بی سیم منجر به زندگی راحت تری شده است. برای دسترسی بهتر به شبکه ، تعداد دکل های مخابراتی در حال افزایش هستند. با وجود تعداد بیشتری از برج ها در مناطق مسکونی، سوالاتی در مورد ایمن بودن یا نبودن آن و مضرات امواج دکل های مخابراتی نیز در حال افزایش است و موضوع را بسیار مورد بحث قرار می دهد.
برخی محققان اظهار دارند که وجود برج های مخابراتی در مناطق مسکونی برای سلامتی انسان و همچنین سایر حیوانات و پرندگان مضر است. اما برخی دیگر نیز بر خلاف این فکر می کنند. برج های تلفن همراه هوا را سمی می کنند. مطالعات مشخصی وجود دارد که اثبات می کند اشعه الکترومغناطیسی برای افرادی که در شعاع 300 متری برج ها زندگی می کنند مضر است. طبق هنجارهای تعیین شده ، میزان تابش 600 میلی وات بر متر مربع (مگاوات بر متر مربع) بی خطر تلقی می شود. اما برج های تلفن همراه پرتو های الکترومغناطیسی را از حد مجاز خارج می کنند. برخی از شرکت های تلفن همراه برج های غیر مجاز ایجاد می کنند که به آنها برج های استتار نیز گفته می شود ، که مانند درخت خرما ، چراغ خیابان ، دودکش یا مخازن آب به نظر می رسد. این موارد غیرقانونی است و از هیچ هنجاری پیروی نمی کند زیرا غیر مجاز است.

مضرات امواج دکل مخابراتی

مضرات امواج دکل های مخابراتی

تابش الکترومغناطیسی خطرات زیادی در سلامتی از جمله از دست دادن حافظه، عدم تمرکز و اختلالات گوارشی ایجاد می کند. تابش الکترومغناطیسی برای انسانهایی که در نزدیکی آن زندگی می کنند مانند مایکروویو است. این باعث چندین اثر سو  بر سلامتی می شود. این تأثیرات به دو گروه حرارتی و غیر حرارتی تقسیم می شوند. اثرات حرارتی مانند پخت و پز در اجاق مایکروویو است. آنها می توانند باعث خستگی ، آب مروارید و کاهش تمرکز ذهنی شوند. نه تنها افرادی که در نزدیکی برج ها زندگی می کنند ، بلکه افرادی که از برج ها فاصله دارند نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. اثر غیر گرمایی وجود دارد که شامل تأثیرات سوبر نفوذ پذیری غشای سلول است. کودکان ، نوجوانان و زنان باردار در معرض حداکثر خطر قرار دارند. هرچه کودک کوچکتر باشد ، نفوذ تابش به دلیل نازک بودن جمجمه کودکان عمیق تر است. این مورد در مورد زنان بارداری که کودک کم رشد دارند را نیز حمل می کنندصدق می کند.

این تشعشعات نه تنها روی انسان بلکه پرندگان، پروانه ها، حشرات و گنجشک ها نیز تأثیر می گذارد. کاهش زیادی در تعداد این موجودات ، به ویژه در مناطق شهری مشاهده شده است. در حالی که شهرنشینی عامل اصلی  آن است  و تابش به آن  می افزاید. به دلیل تشعشع، پوسته های تخم مرغ و حشرات نازک می شوند. این امواج همچنین در حواس پرندگان برای حرکت تداخل ایجاد می کنند.
اگر فناوری تحت کنترل قرار نگیرد، آسیب می رساند. همین مورد در برج های سیار نیز اعمال می شود. برج ها وقتی تحت کنترل قرار بگیرند و کاملاً مطابق با استاندارد نصب شوند، می توانند کاملاً مفید و کم ضرر باشند. اگر قدرت انتقال و مساحت آنها پایین باشد ، تابش  اثر کمتری دارد. علاوه بر این ، فناوری ارتباطات به بخشی مهم از زندگی ما تبدیل شده است. اما لازم است که برای اطمینان از سلامتی ما آن را در حد محدود نگه داریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *