راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر

راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر

راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر

با مطالعه این مقاله خواهید فهمید که چگونه بهترین مانیتور کامپیوتر را برای خود انتخاب کنید. خرید مانیتوری که متناسب با نیازهای کاربر باشد، بسیار مهم است. ممکن است مانیتور قدیمی شما از بین رفته باشد و یا ممکن است شما برای استفاده از جدیدترین نرم افزارها، تصمیم بگیرید یک گزینه جدید را خریداری کنید. در هر حال خرید یک مانیتور کامپیوتر تصمیم مهمی است. طیف عظیمی از مانیتور های رایانه ای متناسب با هر استفاده و بودجه در دسترس است و پس از اتمام خواندن این راهنما، به دانش لازم برای یافتن موردی که برای شما مناسب است ، مجهز خواهید شد!

برای اجرای شبکه اصفهان با شرکت پیشرو پرداز تماس بگیرید.

اندازه

وقتی صحبت از نمایشگرهای رایانه ای می شود ، شما چیزی را می خواهید که بتواند راحت روی میز شما قرار بگیرد.در حالی که در گذشته معمولا مانیتورها زیر 20 اینچ بودند ، امروزه ، دیگر نیازی به خرید چیزی کمتر از 22 اینچ نیست.برای اکثر افراد ، 24 اینچ یک خط مبنا خواهد بود. برای کسانی که بیش از این می خواهند ، اندازه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.همانطور که همه ما از یک صفحه نمایش بزرگ لذت می بریم ، اما این همیشه عملی نیست.شما باید فضایی را که در دسترس دارید در نظر بگیرید.مهمتر از همه شما باید بودجه خود را در نظر بگیرید ، به طور کلی هرچه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد ، نمایشگر گرانتر است.

راهنمای خرید مانیتور مناسب

وضوح تصویر / Resolution

وضوح ، تعداد پیکسل های مشخص شده در هر بعد است که می تواند نمایش داده شود.هرچه وضوح تصویر بالاتر باشد ، کیفیت تصویر شفاف تر می شود.اگر وضوح بالاتری را انتخاب کردید ، باید مطمئن شوید که کارت گرافیک رایانه شما تقاضا را برآورده می کند.کسانی که از نمایشگرهای خود برای بازی و استفاده حرفه ای استفاده می کنند ، باید نمایشگرهایی با وضوح بالاتر انتخاب کنند.

اتصالات

برای اینکه مانیتور شما کار کند ، باید اطمینان حاصل کنید که مانیتور خریداری شده از نوع اتصال مورد استفاده شما برخوردار است.در زیر انواع اتصال متداول را ببینید:

HDMI – HDMI رایج ترین اتصال است و در بیشتر نمایشگرهای رایانه مشاهده می شود.این سیگنال های صوتی و تصویری را به صفحه نمایش منتقل می کند.

DisplayPort – Display Port به عنوان جانشین HDMI و DVI ، اتصال پهنای باند بالاتری است که سیگنال های صوتی و تصویری را حمل می کند.

DVI – اتصالات DVI مشابه HDMI است ، به غیر از این واقعیت که صدا را حمل نمی کند.آنها از رزولوشن های مختلفی پشتیبانی می کنند ، بعضی از آنها دارای رزولوشن 1920 ، 1200 و برخی دیگر دارای رزولوشن بیشتر هستند.

اتصالات هنگام انتخاب مانیتور از اهمیت حیاتی برخوردار است.اگر قصد دارید از مانیتور خود برای لذت بردن از فیلم ها ، بازی ها و سایر رسانه ها استفاده کنید ، بدنبال یکی با حداقل یک HDMI یا DisplayPort باشید.اگر به طور منظم دستگاه های USB را به رایانه خود متصل می کنید ، ممکن است دریابید که یک مانیتور با پورت های USB بهتر است.

ویژگی هایی که باید به آنها توجه کنید:

انتخاب مانیتور کامپیوتر

مانیتورها دارای ویژگی های بی شماری هستند که می توانند به شما کمک کنند از رایانه و رسانه مورد علاقه خود بهره بیشتری ببرید.مثل همیشه ، مهم است که بررسی کنید که آیا از این ویژگی ها استفاده می کنید یا نه!زیرا اغلب از قیمت بالایی برخوردار هستند.

  • بلندگوها: برخی از مدل ها شامل بلندگوهای داخلی هستند که شما را از اتصال یک سیستم صوتی اختصاصی به رایانه نجات می دهد.اگر فضای میز تحریر محدود باشد ، این کار مفید است ، اما بعید به نظر می رسد بلندگوهای داخلی مانیتور صدای باکیفیت خوب تولید کنند.
  • وب کم: برخی از مدل ها دارای یک وب کم داخلی هستند که اگر می خواهید عکس بگیرید ، فیلم ضبط کنید یا از سرویس های گفتگوی ویدیویی مبتنی بر وب مانند Skype استفاده کنید ، شما را از اتصال دوربین خارجی به کامپیوتر نجات می دهد.
  • دکمه ها:مانیتور برای بهترین اثر به تنظیمات دقیق نیاز دارد – این موارد را می توان با استفاده از دکمه های کنار مانیتور تنظیم کرد.این دکمه ها به شما امکان می دهد کنتراست ، روشنایی ، تراز عمودی و غیره را تنظیم کنید.زمان خرید به محل قرارگیری دکمه و همچنین دسترسی آسان به آنها توجه کنید.
  • وضوح متن: یک برنامه متنی مانند note را باز کنید و چند خط تایپ کنید.اگر متن مبهم به نظر برسد ، یا نشانه هایی از خطوط بنفش ، قرمز یا سبز وجود داشته باشد ، ممکن است کیفیت مانیتور خوب نباشد.
  • در نظر بگیرید که چند نفر از مانیتور استفاده می کنند.اگر چندین کاربر از این مانیتور لذت می برند ، خرید یک مانیتور با ویژگی های ارگونومیک مانند ارتفاع قابل تنظیم را در نظر بگیرید.
  • مهم است که به خاطر داشته باشید که چگونه می خواهید از مانیتور خود استفاده کنید.به عنوان مثال ، اگر می خواهید از آن به عنوان بخشی از رسانه یا مرکز بازی استفاده کنید ، اطمینان حاصل کنید که مانیتور انتخابی شما دارای وضوح بالا ، زمان پاسخگویی سریع و سطح اتصال بالا است.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تعمیر دستگاه های کامپیوتری اصفهان با شرکت پیشرو پرداز اسپادانا ارتباط برقرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *