انواع دکل های مخابراتی

انواع دکل های مخابراتی متعلق به شرکت های مختلف است. به طور معمول یک برج تلفن همراه توسط یک شرکت دکل یا یک شرکت مخابراتی بی سیم ساخته می شود که می خواهد پوشش شبکه و  یا ظرفیت خود را گسترش دهد مانند شرکت پیشرو پرداز اسپادانا  خدماتی مانند اجرای دکل مخابراتی اصفهان را اراءه میدهد. بسیاری از مردم در واقع یک دکل را با آنتن هایی که در پشت بام قرار گرفته اند اشتباه می گیرند. انواع دکل های مخابراتی به چهار نوع مختلف تقسیم میشوند که ما به بیان آنها می پردازیم.

  1. دکل مشبک (Lattice Tower) ‌‌:  دکل های مشبک همچنین با عنوان برج خود پشتیبان نامیده می شود. برج مشبک دارای بیشترین انعطاف پذیری است و اغلب در شرایط بارگیری سنگین استفاده می شود. یک برج مشبک به طور معمول سه یا چهار طرفه می باشد و پایه هایی  با شکل مشابه دارد. برج های مشبک کارایی بسیار بالایی دارند و بسیار مقرون به صرفه هستند.
  2. دکل منوپل (Monopole Tower) ‌‌: برج منوپل برج فولادی است که از ورق های فولاد بصورت چند وجهی ساخته می شوند و  تنها به یک پایه نیاز دارد و معمولاً ارتفاع آنها بیشتر از 50 متر نیست . آنتن های این برج ها در قسمت بیرونی برج نصب می شوند. برج های منوپل کاربرد های فراوانی در آنتن های مخابراتی دارند و به دلیل اشغال کردن فضای کم مناسب استفاده در مناطق شهری می باشند.
  3. برج یا دکل مهاری گوی (Guyed Tower/Mast ) :  برج های Guyed در گذشته ارزانترین برج برای ساخت بودند ، اما به بیشترین میزان فضای زمین نیاز دارند. برای ارتفاعات بلندتر (100 متر و بیشتر) ساخت برج گوی بسیار ارزان تر است. بیشتر برج های رادیو و تلویزیون برج های Guyed هستند. برج guyed یک برج مستقیم است (که به آن دکل نیز گفته می شود) که توسط سیمهای نر متصل به زمین از همه جهات متصل می شود ، که برج را  پشتیبانی می کنند.
  4. برج های پنهان یا خفا (Stealth towers) : برج های خفا  همیشه گرانتر از انواع دیگر برج ها هستند. بیشتر اوقات به وسایلی برای مخفی کردن ظاهر خود نیاز دارند. نمونه ای از این برج را در تصویر زیر میبینید.

انواع دکل های مخابراتی

حامل های بی سیم  از وسایل مختلفی برای محافظت از تجهیزات خود استفاده می کنند. بسیاری کابینت های فضای باز را روی بالشتک های بتونی قرار می دهند ، در حالی که برخی دیگر از پناهگاه های پیش ساخته استفاده می کنند. به این تجهیزات “Base Transceiver Station” یا “BTS” نیز گفته می شود.

  • آنتن ها : هر حامل معمولاً از چندین آنتن روی برج استفاده می کند و  معمولاً آنها را روی قاب سر متصل به برج سوار می کند. گاهی اوقات به ازای هر حامل از سه آنتن و گاهی  از پانزده آنتن استفاده میکنند. تعداد آنتن ها به فناوری ، عملکرد آنتن ، پوشش و ظرفیت مورد نیاز بستگی دارد.
  • تاسیسات : تقریباً هر برج تلفن همراه در سایت خود برنامه هایی که توسط شرکت مخابراتی نصب شده است دارد. معمولاً هر شرکت مخابراتی بطور کلی به سایت و همچنین خدمات تلفنی دسترسی دارد. با توجه به هدف این شرکت ها  انتقال (ارتباط با سایر سایتهای بی سیم) نیز ممکن است  توسط فیبرها برای فرایند بهتر دستکاری شود.
  • دسترسی:هر سایت ، هم برای نصب اولیه و هم برای تعمیر و نگهداری و تعمیرات اولیه ، به حمل و نقل نیاز دارد. این تنظیمات ممکن است به مسیر جداگانه ای برای سایت برج متحرک نیاز داشته باشد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *