سوئیچ های شبکه و عملکرد های آنها

سوئیچ های شبکه و عملکرد های آنها

سوئیچ های شبکه و عملکرد های آنها

یک سوئیچ معمولا دستگاه های موجود در شبکه را (از طریق شبکه محلی LAN) بهم متصل می کند و بسته های داده را بین آنها جابجا میکند. عملکرد اساسی هر سوئیچ دریافت اطلاعات از هر منبع متصل به آن و ارسال این اطلاعات فقط به مقصد مناسب است. این مورد سوئیچ ها را از هاب متمایز می کند. هاب اطلاعات را دریافت می کند و آن را به هر دستگاه دیگری در شبکه هدایت می کند. به همین دلیل سوئیچ ها را دستگاه های هوشمند می نامند.

سوئیچ در واقع دو برش شبکه و یا دو دستگاه شبکه (سوئیچ یا روتر) را به یکدیگر متصل می کند. سوئیچ را می توان به عنوان یک پل شبکه با چندین پورت نامید که به پردازش و مسیریابی بسته ها در لایه پیوند داده های مدل مرجع OSI کمک می کند. برخی از سوئیچ ها توانایی پردازش داده ها در لایه های بالایی را دارند (لایه شبکه و بالاتر). آن سوئیچ ها اغلب به عنوان سوئیچ های چند لایه شناخته می شوند.

برخلاف روتر یک سوئیچ فقط داده ها را به دستگاه واحدی که برای آن در نظر گرفته شده می فرستد. همانطور که در مقالات  پیشین توضیح داده شد LAN ها گروهی از دستگاه های متصل و نزدیک بهم می باشند. به اختصار:  LOCAL AREA NETWIRK ایجاد یک شبکه مناسب کسب و کار کوچک بدون اتصال به سوئیچ امکان پذیر نیست زیرا سوئیچ ها دستگاه های متصل را قادر می کند تا اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. سوئیچ ها را می توان به روش های زیاده دسته بندی کرد.یکی از این دسته بندی ها بر اساس میزان کنترل پذیری و مدیریت سوئیچ می باشد.

بر این اساس سوئیچ ها به دو دسته ی UNMANAGED و MANAGED تقسیم بندی می شوند.

سوئیچ های UNMANAGED یا کنترل نشده به گونه ای طراحی شده اند که به سادگی به برق وصل شده و و بدون نیاز به پیکر بندی کار می کنند. از این سوئیچ ها اغلب در شبکه های خانگی  و مشاغل کوچک که پیچیدگی کمتری دارند استفاده می شود. این سوئیچ ها تنظیمات خاصی نداشته و فقط برای اضافه کردن پورت های اترنت بیشتر به شبکه استفاده می شوند

اما سوئیچ های MANEGED یا مدیریتی امنیت و انعطاف پذیری بیشتری داشته و می توان آنها را طوری تنظیم کرد که متناسب با شرایط شبکه ای خاص باشند و کیفیت بیشتری را برای اجرای شبکه ی شما به ارمغان می آورند. یک شبکه بزرگ گاهی ممکن است شامل چندین سوئیچ باشد که معمولا به روتری متصل شده و و به دستگاه های متصل ،اجازه ی دسترسی به اینترنت را می دهد. در مقاله های بعدی به طور گسترده تر درباره ی تفاوت های سوئیچ ها ،روترها ،هاب و… صحبت می کنیم.

مجموعه پیشروپرداز اسپادانا با بیش از 15 سال سابقه در زمینه تعمیر تخصصی کلیه دستگاه های کامپیوتری و اجرای شبکه های کامپیوتری اصفهان فعالیت می کند.

سوالات و تجربیات خود در استفاده از سوئیچ ها را برای ما بنویسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *