نکات قبل از خرید دوربین مداربسته

برای خرید دوربین مداربسته به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

نکات قبل از خرید دوربین مداربسته

دوربین های مدار بسته در دهه های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته اند. امروزه دوربین های مدار بسته جزیی از زندگی ما شده اند. شناختن و اطلاع از ویژگی های دوربین های مدار بسته امری ضروری است. همچنین شما می توانید برای مشاوره و دستیابی به اطلاعات کافی برای خرید و نصب دوربین مداربسته ای که مناسب باشد و طراحی و اجرای سیستم نظارت تصویری با شرکت پیشروپرداز اسپادانا تماس بگیرید.

در ادامه نکاتی که باید قبل از خرید دوربین مداربسته بدانید، آورده شده است.

بررسی قابلیت های ضبط دوربین مداربسته

DVR (ضبط کننده تصاویر) برای ضبط تصاویر دوربین های مدار بسته استفاده می شود. DVR ها دارای ظرفیت های ذخیره سازی متفاوتی هستند. شما می توانید با توجه به مدت زمانی که خارج از منزل هستید و میخواهید تصاویر روی هارد دیسک DVR ذخیره بماند و رونویسی رخ ندهد. میتوانید DVR متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

شماری از دوربین های مدار بسته دارای اسلات مموری هستند و نیازی به اتصال به دستگاه DVR ندارند. تصاویر دوربین مدار بسته را می توانید روی کامپیوتر یا تلفن همراه خود مشاهده کنید.

دوربین های آنالوگ در مقابل دیجیتال

دوربین های آنالوگ ورژن قدیمی تر در بین مدل های مختلف دوربین مدار بسته هستند. دوربین های مدار بسته آنالوگ باید به وسیله سیم به دستگاه ضبط کننده تصاویر دیجیتال متصل شوند. با وجود کیفیت تصویر برداری کمتر در مقابل دوربین های IP، نکته مناسب آنها هزینه مقرون بصرفه تر آن هاست. کاربرد این مدل دوربین برای مکان هایی است که نیاز به ضبط جزئیات تصاویر ندارد.

در مقابل دوربین های مدار بسته ی آنالوگ (IP) کیفیت تصاویر خیلی بالایی دارد و با استفاده از کابل شبکه متصل می شود. به نسبت دوربین های دیجیتال گران تر است. با این حال روند رو به رشدی دارد. رزولوشن تصاویر دیجیتال با پیکسل اندازه گیری می شود.

تنظیم و نصب دوربین

منطقه ای را که هر دوربین باید پوشش دهد در نظر بگیرید و سپس مناسب ترین لنز را انتخاب کنید. توجه کنید که جهت دید دوربین های مدار بسته را باید تنظیم کنید. دوربین های دام معمولا منطقه ی بیشتری را تحت پوشش خود قرار می دهند. همچنین هرچه میزان pan/tilt دوربین بیشتر باشد زاویه دید بیشتری را پوشش می دهد.

Pan/Tilt

تعریف قابلیت Pan/Tilt : به حرکت افقی و عمودی دوربین مداربسته Pan/Tilt می گویند.  این اصطلاح بیشتر در مورد دوربین‌های مدار بسته اسپید دام یا چرخشی کاربرد دارد و به صورت یک عدد با میزان درجه ذکر می‌شود. مثلا میزان Pan : 36 و میزان  Tilt : 90.

دوربین های مدار بسته‌ی مدرن می توانند به صورت افقی و عمودی بچرخند تا فضای بزرگ تری از اطراف خود را بپوشانند. حداکثر زاویه ای که دوربین های مداربسته می تواند به صورت افقی بچرخد را پان و حداکثر چرخش عمودی را شیب می نامند.

سنسور دوربین های مدار بسته

ممکن است دوربین ها یکسان به نظر برسند اما سنسور تصاور می تواند متفاوت باشد. هرچه سنسور دوربین بهتر باید تصاویر با کیفیت بالاتر، رنگ های واقعی تر و وضوح تصویر بالاتری ضبط می شوند.

دستگاه ضبط کننده تصاویر

دستگاه ضبط کننده دوربین های مدار بسته در دو نوع هستند. دستگاه های DVR و NVR . بسته به نوع دوربین مدار بسته ای که انتخاب می کنیم. دستگاه ضبط کننده متناسب با همان را انتخاب می کنیم. دستگاه های DVR برای ضبط تصاویر دوربین های آنالوگ هستند. دستگاه های NVR برای ضبط تصاویر دوبین های IP استفاده می شود.

دستگاه های ضبط کننده تمامی ساعات شبانه روز، تصاویر ارسالی از دوربین هارا ضبط و به هارد دیسک منتقل می کند.

 میکروفن و امکان پخش صدا

برخی از دوربین ها برروی بدنه آن ها میکروفن متصل می شود. و صدا از طریق میکروفن منتقل می شود. دسته دیگر دوربین ها دارای میکروفن خارجی ندارند بلکه دارای یک ورودی مجزا برای اتصال میکروفن دوربین هستند. در دوربین های تحت شبکه یک میکروفن داخلی وجود دارد. هنگام اتصال کابل شبکه، تصویر و صدا همزمان منتقل می شوند.

تعداد دوربین های مورد نیاز برای نصب

قبل از خرید تجهیزات مورد نیاز، ابتدا باید مشخص کنیم که به تعداد دوربین و در چه مکان هایی نیاز داریم. دستگاه های DVR دارای تعداد ورودی مختلف هستند. با توجه به تعداد دوربینی که قصد خریداری داریم، DVR ای که تعداد کانال متناسب دارد را مشخص می کنیم. 

نکات قبل از خرید دوربین مداربسته

قابلیت دید در شب

با توجه به محل نصب دوربین های مدار بسته، اگر به نیاز به ضبط تصاویر در شب دارید. هنگام خرید دوربین به این نکته توجه کنید. دوربین مدار بسته دارای قابلیت مادون قرمز باشد.

کیفیت تصاویر

کیفیت تصویر دوربین مداربسته بر حسب پیکسل اندازه گیری می شود. این به تعداد خطوط افقی و عمودی در سراسر تصویر اشاره دارد. هرچه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر است. اگر در فواصل دورتر ضبط می کنید یا نیاز به زوم دارید، این امر به ویژه مهم است.

برای مشاور و اجرای دوربین مداربسته با ما در تماس باشید.

نمونه پروژه نصب و راه اندازی سیستم های نظارت تصویر.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *