گرایش های دوربین مداربسته چیست

گرایش های دوربین مداربسته چیست؟

گرایش های دوربین مداربسته :

1.دوربین های مدار بسته با وضوح K/Ultra High Definition (UHD).

2.هوش مصنوعی در دوربین های مدار بسته

3.پهپادهای دوربین مداربسته

1.دوربین های مدار بسته با وضوح K/Ultra High Definition (UHD).

اکنون شرکت های بیشتری در حال ایجاد دوربین های 4K/UHD برای فیلم های با کیفیت بهتر هستند. این بدان معناست که آنها معمولاً 4 برابر وضوح دوربین های 1080p سنتی هستند. تفاوت اصلی بین دوربین‌های مداربسته 4K جدید و 1080p معمولی‌تر، فیلم‌برداری واضح‌تر و توانایی بزرگ‌نمایی بر روی اجسام دورتر است و همچنان می‌توانید آنها را به وضوح در دوربین مدار بسته مشاهده کنید. اگرچه فناوری رزولوشن 4K پیشرفت جدیدی نیست، یکی از محدودیت‌های اصلی که اجرای آن را چالش برانگیز کرده است، ذخیره‌سازی است. فیلم‌برداری 4K به ظرفیت ذخیره‌ سازی زیادی نیاز دارد، چه روی هارد دیسک یا فضای ذخیره‌سازی ابری، که آن را به یک سیستم پرهزینه تبدیل می‌کند. اخیراً فن‌آوری‌های جدیدی پدید آمده‌اند که به فشرده‌سازی آسان فیلم‌ها تا سطح قابل مدیریت‌تری کمک کرده‌اند. با توجه به این پیشرفت جدید، سازندگان می‌توانند دوربین‌های مداربسته 4K/UHD را برای حداکثر 8 دوربین بدون نیاز به مقدار زیادی فضای ذخیره‌سازی بسازند. یکی دیگر از مزایای بالقوه 4K کاهش تعداد کل دوربین های مورد نیاز است، زیرا وضوح بالاتر به این معنی است که آنها می توانند بزرگنمایی کنند و فضای بیشتری را پوشش دهند، به این معنی که سایت ها نیاز به نصب دوربین های بسیار کمتری دارند. علاوه بر این، دید در شب در دوربین مداربسته 4K دارای وضوح بهتری است که در تاریکی فیلمبرداری بهتری دارد.

گرایش های دوربین مداربسته

2.هوش مصنوعی در دوربین های مدار بسته

پیشرفت های جدید در بخش هوش مصنوعی اهمیت زیادی برای فناوری دوربین مداربسته دارد. تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای ایجاد دوربین‌های مداربسته هوشمند استفاده شده است که بر روی یک سیستم نظارت خودکار کار می‌کنند و آنها را مستقل می‌کند. این دوربین‌های مداربسته هوش مصنوعی برای تشخیص رفتارهای مشکوک و ادغام تشخیص چهره در تشخیص آن‌ها ساخته شده‌اند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا رویدادهای بلادرنگ را بدون دخالت انسان ردیابی و گزارش کنند. یک ایده پشت این مفهوم با رفتارهای یادگیری دوربین مداربسته هوش مصنوعی شروع می شود، شناسایی اینکه کدام یک از این رفتارها مشکوک تلقی می شوند و سپس از طریق درخواست های یک برنامه به انسان اطلاع می دهند.

طراحی و اجرای سیستم های نظارت تصویری توسط مجموعه پیشروپرداز اسپادانا

3.پهپادهای دوربین مداربسته

هواپیماهای بدون سرنشین به دلیل تطبیق پذیری، اندازه جمع و جور و قابلیت مانور خود شناخته شده اند، که آنها را به یکی از بهترین ابزارهای تکنولوژیکی برای ترکیب با دوربین های مدار بسته تبدیل می کند. آن‌ها می‌توانند فیلم‌هایی را در مقیاس بزرگ‌تر ضبط کنند و حتی به فضاهایی دسترسی پیدا کنند که در غیر این صورت دسترسی به آن‌ها دشوار بود. در حال حاضر ابزاری است که توسط ارتش استفاده می شود، استفاده از آن برای امنیت عموم مردم و ایمنی سایت های تجاری بی پایان است. پهپادهای دوربین مداربسته می توانند با گشت زنی در منطقه اطراف در جستجوی فعالیت های مجرمانه، متجاوزان و حتی شناسایی خطرات احتمالی آتش سوزی که از دست رفته اند، بخشی از استراتژی امنیتی سایت های خصوصی شوند. فیلم دید پرنده امکان درک بهتر خطرات را فراهم می کند و به ارزیابی برای پیشگیری مرتبط با خطرات شناسایی شده کمک می کند. از آنجایی که پهپادها را می توان برای پیگیری حرکت برنامه ریزی کرد، آنها می توانند فیلمی در زمان واقعی ارائه دهند که می تواند برای ارسال به اولین پاسخ دهندگان، تیم امنیتی یا پلیس استفاده شود. فرستادن یک پهپاد برای بررسی یک موقعیت بالقوه خطرناک معمولاً گزینه بسیار ایمن‌تری است، بنابراین داشتن فیلمی که فقط یک پهپاد می‌تواند ارائه کند برای پیشگیری از جرم روشن‌تر خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *